loading...
برنامه ریزی درسی
سارا صامت بازدید : 67 سه شنبه 31 فروردین 1400 نظرات (0)

اگر شما نیز در شرف انتخاب رشته هستید و ذهن شما درگیر آینده تحصیلی و کاری می باشد، معرفی رشته حسابداری هنرستان می تواند کمک شایانی به شما بکند. بسیاری از دانش آموزان پایه نهم که برای دهم انتخاب رشته می کنند، رشته حسابداری را در گوشه ذهن خود داشته و به بررسی آن به عنوان یکی از گزینه های ادامه تحصیل می پردازند. قطعا حسابداری نیز مانند دیگر علوم فنی از آغازین روز های پیدایش انسان به وجود آمده است. حرشته حسابداری با گسترش کسب و کار ها و خدمات و نیز دانش و تکنولوژی در خدمت توسعه ی کشور ها در تمامی زمینه ها در آمده است. حسابداری در واقع با انتقال اطلاعات مالی  به دیگران به نوعی زبان تجارت معروف می باشد

فرصت‌های شغلی یک حسابدار بسیار گسترده است و از پایین‌ترین سطح تا بالاترین سطح را در بر می‌گیرد بنابراین فارغ‌التحصیلان این رشته پس از اتمام تحصیل می‌توانند در سطوح مختلف و شاخه‌های متفاوت عهده‌دار انجام امور مالی گردند.

 

به عبارت دیگر نیاز به این رشته همچون گذشته در مراکز مختلف وجود دارد. همچنین دانش حسابداری در بخش مالیات کاربرد وسیعی دارد.

 

حسابداری:

 

فارغ‌التحصیلان می‌توانند در کلیه مؤسسات و واحدهای تجاری، اعم از دولتی یا خصوصی به عنوان حسابدار در شاخه‌های زیر مشغول کار شوند.

 

حسابداری مالی: در کلیه شرکتها و مؤسسات تجاری و غیرانتفاعی.

 

حسابداری صنعتی : در کلیه واحدهای صنعتی و شرکتهای تولیدی.

 

حسابداری دولتی : در کلیه سازمانها و ادارات دولتی به عنوان حسابدار یا عامل ذی حساب.

 

حسابداری مالیاتی : در ادارات دارایی.

 

حسابداری بیمه : در مؤسسات بیمه .

 

حسابداری بانکها : در شعبه‌ها و سرپرستی بانکها .

 

حسابرسی : فارغ‌التحصیلان رشته حسابداری قادرند با توجه به شاخه‌های حسابداری در حرفه حسابرسی شاغل شوند. شاغلان حرفه حسابرسی در یک تقسیم‌بندی کلی به دو گروه اصلی تفکیک می‌شوند : حسابرسان داخلی : این گروه از حسابرسان ، کارمند واحد مورد رسیدگی هستند، و در واقع رابط میان هیأت مدیره و شرکت بوده و گزارش رسیدگی خود را به طور هفتگی ، ماهانه یا سالانه به مدیرعامل و هیأت مدیره ارائه می‌دهند . این گروه از حسابرسان عملیات داخل واحد تجاری را رسیدگی می‌کنند.

 

مدیر مالی: همچنین حسابداران پس از مدتی اشتغال به کار حسابداری می‌توانند در سمت مدیریت مالی واحدهای تجاری ، ایفای نقش نمایند. حسابدار گزارشات مالی را تهیه، فعالیت های سرمایه گذاری را هدایت و برای رسیدن به اهداف مالی بلند مدت سازمان برنامه ریزی می کنند.

 

تحلیل گر مالی: برای موفقیت در این شغل باید علم اقتصاد و کسب و کار را شناخته و در ارتباطات و ریاضیات مسلط بوده و توان تحمل فشار کاری زیاد را داشته باشید.

 

کارشناس / مدیر فروش: تعیین اهداف فروش، تحلیل داده های بدست آمده از بازار، توسعه برنامه های آموزشی برای نمایندگان فروش سازمان، از وظایف این مدیران است.

 

و دیگر عناوین شغلی.

آینده شغلی رشته حسابداری

حسابداری رشته ای پرطرفدار است. تقریبا تمامی شرکت ها و ارگان ها نیاز به حسابدار دارند تا بتوانند امور مالی خود را ثبت و طبقه بندی نمایند. حتی بانک ها هم رشته حسابداری را جز اولین های داوطلبان  استخدامی خود قرار می دهند و از این این افراد نیرو می گیرند. به جرات می توان گفت که حتی فارغ التحصیلان رشته حسابداری هنرستان نیز می توانند وارد بازار کار شده و در کنار کار ادامه تحصیل نیز دهند. از جمله کار هایی که فارغ التحصیلان رشته حسابداری هنرستان می توانند انجام دهند، عبارتند از:

 

امور مربوط به صورت حساب بانکی

خرید و فروش کالا

تنظیم کاردکس کالا

تهیه و تنظیم فهرست کارکرد پرسنل

حقوق و دستمزد

بیمه و مالیات حقوق

افرادی که در رشته حسابداری هنرستان فارغ التحصیل می شوند می توانند در زیر شاخه های مختلف مشغول کار شده و برای خود در آمد مناسبی داشته باشند. از جمله شاخه هایی که فارغ التحصیلان رشته حسابداری می توانند در آن مشغول به کار شوند، عبارتند از:

 

حسابدار: ابتدا افراد باید به عنوان کمک حسابدار مشغول کار شوند. افراد بعد از آن که چند سال به عنوان کمک حسابدار مشغول به کار بوده اند، می توانند به عنوان حسابدار یک شرکت فعالیت کنند. بازار کار این رشته بسیار خوب و تضمین شده است.

کمک حسابدار: افرادی که تازه از این رشته فارغ التحصیل شده اند می توانند به عنوان کمک حسابدار وارد بازار کار شوند. حقوق کمک حسابدار مناسب و خوب است.

حسابرسی: حسابرسی که به دو شاخه حسابرسی داخلی و حسابرسی خارجی تقسیم می شود.  وظیفه حسابرس، رسیدگی به حساب ها می باشد. یک ححسابرس باید صحت و کارایی یک گزارش مالی یا سند مالی را ارزیابی کند و در صورت وجود مقایرت به مدیریت اطلاع دهد.

کمک حسابرس: معمولا فارغ التحصیلانی که سابقه کاری ندارند می توانند به عنوان کمک حسابرس مشغول به کار شوند. پس از آن که کمی کار را یاد گرفته و پیشرفت کردند و سابقه کاری داشتند، می توانند در سایر شغل های مربوطه مشغول به کار شوند.

حسابدار بانک ها: حسابدار بانک ها می توانند حسابداری موسسات مالی و بانک ها را به عهده بگیرند و مشغول به کار شوند.

حسابداری دولتی: حسابداری دولتی نیز می تواند حسابداری موسسات دولتی را به عهده گرفته و مشغول کار شود.

حسابداری مالی: افرادی که قدرت تحلیل بالایی دارند می توانند در این زمینه فعالیت کنند. به عنوان مثال ریسک سرمایه گذاری در قسمت های مختلف را بررسی کرده و پیشنهاد سرمایه گذاری در قسمت های مختلف را بدهند.

حسابداری مالیاتی: حسابداری برای شرکت های دارایی

حسابداری بیمه: حسابداری شرکت های بیمه

حسابداری صنعتی: حسابداری کارخانه ها

سر ممیز مالیاتی: نظارت بر رعایت قوانین مالیاتی

مدیر مالی: مدیریت منابع و مصارف ارگان ها و شرکت ها

معاون مالی: معاونت منابع و مصارف

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 13
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 11
  • باردید دیروز : 28
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 44
  • بازدید ماه : 131
  • بازدید سال : 996
  • بازدید کلی : 11,916